Smochinele sunt unele dintre cele mai vechi fructe cunoscute. Din cauză că sunt delicate și perisabile, ele sunt de cele mai multe ori trecute printr-un proces de uscare, pentru a fi mai bine păstrate. Provin din zonele mediteraneene si din Orientul Mijlociu.

Pentru a obține toate beneficiile de pe urma acestor fructe este de preferat să fie consumate proaspete. O sută de grame de smochine proaspete au doar 43 de kcal, comparat cu cele uscate care au 209 de kcal la o sută de grame.

Deoarece sunt bogate în fibre (2 g la 100 de grame de smochine) sunt recomandate persoanelor care țin dietă pentru a slăbi.

Sunt bogate în potasiu și ajută la scăderea tensiunii arteriale și, de asemenea, conțin probiotice care îmbunătățesc digestia.

Sunt o sursă foarte bună de calciu, ajută la sporirea densității oaselor, reducând riscul de osteoporoză.

Frunzele smochinelor reglează nivelul zahărului din sânge și pot combate rezistența la insulină, ajutând astfel bolnavii de diabet.

Efecte adverse ale consumului de smochine

Evitați smochinele dacă urmați un tratament cu anticoagulante.
Vitamina K  din aceste fructe poate subția sângele. Consumul de smochine în cantități mari poate duce la diaree.

Surse:

https://www.bbcgoodfood.com/

https://www.csid.ro/

Foto credit:   https://www.dreamstime.com/

Vesti bune!

AM lansat meniul vegetarian.

Preturi  

Livrare